PASTÍS SALAT DE POMA I FORMATGE DE CABRA

Aquesta recepta, la vaig fer per participar a la trobada gastronòmica que feim amb els amics de tant en tant, la temàtica era la cuina vegetariana (ous i llet estava permès). Les fotografies no son massa guapes, vaig anar molt justa de temps i l'hora del sopar va arribar molt aviat.La idea d'aquesta recepta l'he agafada del blog de el taller de cocina de marian rodríguez, la primera vegada que la vaig veure ja me va cridar l'atenció i no vaig tenir mal ull, m'ha agradat molt el resultat, gràcies Marian. La recepta original està feta en forma de tartaletes individuals, però no tenia motlles suficients i vaig optar per fer-ho dins un motlle gros.



Ingredients: 
Per la pasta (pentura la propera vegada la compraré feta, no tenc massa habilitat amb les pastes)
400 g de farina
8 cullerades soperes d'oli d'oliva
Sal
4 cullerades d'aigua

Farciment:
3 cebes tendres
2 poma golden
6 ous
200ml de nata
Sal
Formatge de cabra (la recepta original és amb cabrales)

Començam:
Mesclam sa farina amb sa sal, afegim s'oli d'oliva i ho mesclam bé. Afegim s'aigua i seguim mesclant. Començam a amassar amb ses mans, no fa falta molt, fins que tot estigui mesclat, si és aixuta afegir un poc d'aigua, si és clara un poc de farina. Enbolicam sa pasta amb film transparent i la reservam. Ha de quedar amb textura de plastilina.

Encenem es forn a 200ºC. Tallam ses cebes en trossos grossos, quadrats. La posam dins una pella amb d'oli (més bé poquet) i sal. Posam es foc baix i tapam i ho deixam uns 15 minuts, remenant de tant en tant, s'ha de coure lentament i ha de quedar fluixeta i ben transparent, després llevar des foc i deixar refredar. 
Tallam sa poma a daus. Batem els ous amb sa nata i un poc de sal.
Untam un motlle amb un poquet d'oli i el forram amb la pasta, la vaig estirar amb l'aprimador fins que va ser de la mida del motlle, ben primeta.
Hi posam a dins sa ceba, ben escampada, després sa poma i es formatge a daus. Per acabar hi posam sa mescla de nata i ou. Posam al forn 45 minuts a 160ºC. 
I ja està, boníssima.


1 comentari:

  1. Margalida, ahir vaig fer un pastís de poma, però dolç. Aquest salat té una pinta boníssima, ja tinc ganes de tastar-lo. T'ha quedat genial.
    Petons

    ResponElimina